Goed nieuws!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Christa en Jessica - WaarBenJij.nu Goed nieuws!! - Reisverslag uit Vijayawada, India van Christa en Jessica - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Christa en Jessica

22 Januari 2016 | India, Vijayawada

Dinsdag was de dag! Erop of eronder... Sirisha was vorige week voor 2 dagen door haar oma meegenomen en na 10 dagen nog steeds niet terug gebracht, dit betekent automatisch ook dat ze de overige dagen geen medicijnen heeft gekregen en het is nog maar de vraag of ze goed te eten heeft gehad. Margreet en Peter zijn de afgelopen dagen veel bezig geweest met Sirisha terughalen wat tot dinsdag niet gelukt was, zowel oma als Peter en Margreet hebben rechten rondom Sirisha. Dinsdag zijn we dan ook met haar oma samen bij de Childline geweest waar een rechter uitspraak ging doen over waar Sirisha het beste kan wonen. Er werd gekeken naar school, eten, onderdak en uiteraard medische zorg. Het uitgangspunt is wel dat het voor een kind altijd beter is om bij familie te wonen maar omdat oma haar al vaker heeft meegenomen en haar dan dagen niet terugbrengt stond ze niet zo heel sterk. De rechter was het dan ook eens met de argumenten die Peter en Margreet aandroegen en Sirisha hebben we kort daarna opgehaald. Oma heeft wel de mogelijkheid om op zondag op bezoek te komen en Sirisha kan ook in de grote vakantie bij oma gaan logeren maar een vaste woonplek is volgens de rechter beter in Tulip Garden. Grote opluchting want ook wij denken dat het veel beter is als Sirisha naar school kan, er goed op haar gelet word en ze de juiste medische zorg krijgt. De ontmoeting met Sirisha was een beetje apart, het arme kind wist niet wat haar overkwam en was een beetje stil van alles. Hierna hadden we een lunch gepland en een middag bij de Tipsy Topsy om pyjama's in te slaan, ondanks dat ze behoorlijk onder de indruk was wilde ze wel graag mee! Dus eerst in alle rust lekker gegeten en daarna op jacht voor maarliefst 80 pyjama's! Terwijl we ook nog een beetje voor ons zelf geshopt hebben hebben we met de hulp van Pinky (bedrijfsleider bij Tipsy Topsy) allemaal verschillende pyjama's gevonden en gingen we met een hele hoop tassen opweg terug naar Tulip Garden. Sirisha zat bij moeders op schoot en lag al snel heerlijk te slapen maar dat is ook niet zo gek na zo'n dag! Terug in Tulip Garden waren de kinderen allemaal al uit school en hebben we in groepjes de pyjama's uitgedeeld, kinderen helemaal gelukkig en iedereen meteen onder de douche om in prachtige nieuwe pyjama's aan tafel te verschijnen!! Foto's voor jullie volgen uiteraard want zonder al onze sponsors hadden we dit nooit kunnen doen!! Woensdag was een deel van de kinderen vrij en zijn wij begonnen aan een creatief projectje in het huis van de kleine jongens! Vorige week zijn de kleine jongens naar buiten verhuisd waar de grote meisjes eerst woonden zodat er geen jongens en meisjes onder hetzelfde dak wonen, regels van de overheid. De jongens waren een beetje verloren in hun nieuwe stekje en daarom zijn we maandag al bezig geweest met een beetje opruimen en inrichten. Inmiddels hebben alle jongens een kast, een bed en voelen ze zich al iets meer thuis. Zoals gezegd woensdag begonnen met ons creatieve projectje! Benodigdheden: beamer, laptop, potloden, verf, kwasten en permanent markers... En gisteravond prijkte er een heus piratenschip compleet met kapitein Haak en Peter Pan aan de muur! Reacties van de kinderen waren allemaal positief hoewel niet alle kinderen het verhaal kenden maar ook daar hebben we verandering in gebracht door voor het slapen gaan het verhaal nog even voor te lezen! Verder hebben we woensdag nog een bezoekje gebracht aan de Tipsy Topsy om nog wat pyjama's te ruilen en terug te brengen. Verder hebben we Sirisha een beetje beter leren kennen en haar verjaardag alsnog gevierd. Vanmorgen de rit met de schoolbus meegemaakt en straks gaan we met de Riksja (die word iedere dag volop gebruikt!!) mee naar school voor de lunch! En tja... Dan is vandaag alweer onze laatste dag hier! Time flies zullen we maar zeggen! Morgenmiddag op weg naar Hyderabad vanaf waar zondagochtend onze vlucht naar Delhi vertrekt! Heel erg benieuwd naar de Golden Triangle!!
Vanavond na het eten gooien we er nog een bingo tegenaan om het goed af te sluiten! Lieve allemaal... Tot snel, lieve groetjes uit Tulip Garden!