Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Christa en Jessica - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Delhi, India van Christa en Jessica - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Christa en Jessica

28 Januari 2016 | India, Delhi

Incredible India.... Nou dat hebben we wel gevonden! Na Delhi en Agra zijn we naar Jaipur vertrokken waar we twee nachten in hetzelfde hotel verbleven. De tocht van Agra naar Jaipur duurde een goeie 6 uur maar we zijn onderweg gestopt om even te lunchen en we hebben een kort bezoek gebracht aan een dorpje met tempel wat volgens onze chauffeur (Anil) zeker de moeite waard was en dat was het ook. Heel oud dorp met een enorm diepe waterput met trapjes naar beneden zoals Escher ze getekend heeft, heel cool om te zien. In de namiddag ingecheckt in het hotel en in alle rust wat gedronken en heerlijk gegeten. De volgende dag werden we om 8.30 bij het hotel opgehaald door Anil en gids voor de dag. Onderweg wat foto's gemaakt en veel informatie van de gids gekregen over Jaipur, The Pink City. Als je door de stadspoort van het oude centrum van Jaipur rijd zijn vanaf daar alle gebouwen roze! Het is eerder een terracotta kleur maar om je een idee te geven! Onze eerste stop van deze gelukkig weer iets warmere woensdag was het Amber Fort waar we per olifant naar boven gingen. Enorm gehobbel, vreselijk toeristisch en toch vooral medelijden met de olifanten maar ook dit is zo'n once in a lifetime dingetje! Eenmaal boven onze gids weer teruggevonden en begonnen aan de tocht door wederom een prachtig indrukwekkend gebouw. Het is zo leuk om iemand bij je te hebben die overal iets over kan vertellen en je vragen kan beantwoorden! Nadat we wederom verschillende winkels in geloodst werden om sieraden en beeldjes te kopen zijn we lekker gaan lunchen. Na de lunch naar het Citypalace gegaan waar een deel open is voor bezoekers en een ander deel privé is en blijft omdat daar de Royal Family woont. Ook heel interessant om te zien en zoveel te weten te komen over de geschiedenis en de huidige situatie van de familieleden. Aan het eind van de middag terug gegaan naar hotel even een uurtje ontspannen en toen weer opgehaald voor een traditioneel diner. We hadden geen idee wat ons te wachten stond en dat is misschien maar goed ook! Omdat er geen gids mee was en Anil anders de hele avond op ons moest wachten hebben we hem meegenomen, achteraf een zeer goeie keuze! We kwamen binnen in een soort traditioneel dorp, overal kleine en grotere huisjes en van alles en nog wat te doen. Dit is overigens echt opgezet als themapark we liepen niet in een echt dorp rond. Omdat onze Hindi uitspraak nog niet optimaal is en geen van personen daar de Engelse taal beheerst waren we heel blij dat we Anil meegenomen hadden om te vertalen! Korte overview van de avond die vooral bestond uit; ach waarom ook niet... We hebben allebei een prachtig beschilderde arm met henna, een Puppetshow gezien, ballen gegooid en booggeschoten en niks gewonnen, onze toekomst laten we bepalen door een oudere man en een papegaai, op een kameel gereden, een rondje in een kar achter buffalo's aan gezeten, een goochelaar aan het werk gezien en heel veel kleine huisjes bezocht. Hysterisch! Daarna zijn we gaan eten! Pittige shit zullen we maar zeggen maar ook wel heel lekker! Uiteindelijk half 12 moe maar voldaan terug in het hotel waar we vanmorgen om half 9 weer vertrokken zijn richting Delhi en daarmee het laatste stukje Golden Triangle compleet maken. Onderweg kwamen we langs een weg waar heel erg veel apen wonen en waar je bananen kan kopen bij kleine kraampjes om die apen te voeren. De aap is niet zozeer een heilig dier in India maar 1 van de belangrijke goden is Hanuman, de aapgod, dus om die te eren kan je dan bananen voeren. Dit was overigens alles behalve toeristisch, dit is iets wat de lokale bevolking doet! Anyway van het 1 op het andere moment stonden we dus langs de weg met een grote bak bananen en ik gok zo'n 40 apen om ons heen! We moesten even wennen maar wat ontzettend grappig en ook wel heel cool om te doen zeg! Daarna vervolgden we onze weg naar Delhi. Flink in de file vlak bij Delhi dus hebben er behoorlijk lang over gedaan maar uiteindelijk geparkeerd bij de Lotus tempel, ik was hier de vorige keer al geweest en vond het ontzettend indrukwekkend en wilde dat graag delen. Het is zo mooi dat er een plek is waar ieder geloof welkom is en waar iedereen geaccepteerd word ook als je nergens in gelooft. De rust die er in de ruimte hangt voelt als een warme deken het is niet te beschrijven!
Na een lunch en een paar winkeltjes zijn we naar het hotel gegaan, helemaal gesloopt van de afgelopen paar dagen is het hier nu bijna half 6 en gaan we nog een paar uurtjes ontspannen voor we om 1 uur naar het vliegveld moeten... Zoals ik het verslag begon Incredible India... Wat een mooie reis hebben we gemaakt en wat hebben we ontzettend veel gezien. Zoveel indrukken te verwerken gekregen en zoveel bijzondere momenten. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat we India bezoeken want al die kids in Buthimillupadu zitten in ons hart! We willen iedereen die ons en daarmee direct Tulip Garden heeft gesponsord nogmaals heel hartelijk bedanken! We hebben weer zoveel kinderen blij kunnen maken dat is moeilijk te beschrijven in een verslag als dit! Lieve allemaal we hopen dat jullie het net zo leuk vonden onze verslagen te lezen als het is om ze te schrijven! Tot snel! Voor nu, heel veel liefs uit Delhi